“Mencari Yang Halal Itu Fardhu Bagi Setiap Muslim”

Adakah anda masih tercari-cari produk HALAL keluaran umat Islam di pasaran? Ingin menambah pendapatan dengan menyertai perniagaan rangkaian produk HALAL secara online?

Peluang Bisnes Produk Halal HPA Bersama Team HPA4MUSLIM . Jana Bonus Lumayan Setiap Bulan Dengan Menjadi Pengguna Setia Produk HPA. Mari Bersama Kami.


PERJALALAN MENCARI YANG HALAL
Jika diikutkan nafsu manusia,tidak ada batasan utk kita menikmati apa saja yg ada di dunia ini. Namun iman dlm hati kecilkita mendorong kita agar memilih yg halal sahaja sama ada utk diri sendiri atau utk org lain. Kenapa produk HALAL menjadi pilihan kita?

  1. Mencapai Redha Allah S.W.T
  2. Memberi kepuasan dlm penggunaan produk.
  3. Perniagaan yg diredhai Allah; membina kekayaan cara Islam.Ibadah melalui perniagaan.
  4. Berkhidmat kpd manusia;membekal barangan HALAL kpd mereka.
  5. Mencapai cita-cita ummah.
  6. Agar dimustajabkan segala doa kita.
  7. Agar hidup kita sentiasa diberkati oleh Allah.
  8. Utk mendapat kemanisan iman.
  9. Untuk memperolehi keselamatan di akhirat kelak.
  10. Diri sentiasa yakin.

Setiap pagi, antara doa yg pernah dibaca oleh Nabi S.A.W. ialah :

"Ya Allah, wahai Tuhanku! Aku memohon dari Engkau ilmu yg bermanfaat,rezeki yg baik dan amalan yg diterima".

Waktu pagi adalah adalah permulaan hidup kita. Pada waktu pagi kita merancang kehidupan utk hari kita. Dalam doa diatas, Rasulullah s.a.w mengajar kita supaya memberi fokus kpd 3 perkara:

  1. Ilmu yg bermanfaat.
  2. Rezeki yg baik; iaitu yg bersih dn halal.
  3. Amalan yg diterima Allah.

Lihatlah salah satu yg dipohon oleh Nabi Muhammad s.a.w dalam doa paginya ialah rezeki yg baik iaitu yg bersih dan halal, yg tidak bercampur dgn yg haram atau syubhah. Ini menggambarkan betapa pentingnya kita memerhatikan rezeki kita, sama penting dgn ilmu dan amalan.

Doa diatas bukan sahaja perlu dijadikan amalan harian,malah perlu menjadi motivasi kpd para pengeluar,pengusaha dan peniaga muslim utl lebih menggiatkan usaha mengeluarkan dan memperniagakan produk-produk HALAL khususnya yg berkait dgn makanan dan barang kegunaan harian kerana usaha tersebut membuka medan seluas-luasnya kpd kaum muslimin utk dapat menikmati rezeki yg HALAL dan diredhai Allah ssehingga tidak ada alasan lagi utk mereka terlibat dengan yang HARAM.

(Sumber: buku PERNIAGAAN PRODUK HALAL (Ahmad Adnan Fadzil)

0 Responses

Post a Comment

welcome