“Mencari Yang Halal Itu Fardhu Bagi Setiap Muslim”

Adakah anda masih tercari-cari produk HALAL keluaran umat Islam di pasaran? Ingin menambah pendapatan dengan menyertai perniagaan rangkaian produk HALAL secara online?

Peluang Bisnes Produk Halal HPA Bersama Team HPA4MUSLIM . Jana Bonus Lumayan Setiap Bulan Dengan Menjadi Pengguna Setia Produk HPA. Mari Bersama Kami.


PERJALALAN MENCARI YANG HALAL
ALAT PENGESAN UTAMA TUBUH BADAN PERLU WUJUD (Sambungan dari post PENGESAN DNA BABI)

Alhamdulillah, semalam dalam ruangan Berita Minggu diberitakan UPM telah mencipta sebuah alat bagi mengesan kehadiran DNA BABI dalam makanan. Alat ini amat sesuai digunakan bagi pengesanan/pemantauan penyediaan makanan di hotel/ restoran @ kopitiam (*yg akhir2 ini banyak dipertikaikan keHALALANnya)

Walau bagaimanapun, biar apa pun alat yang digunakan sekira kita para pengguna Muslim tidak meletakkan HATI NURANI kita sebagai pengesan PRIMER mana mungkin alat ini berkesan. Apa maksudnya??... Bagi saya pengesan sebenar yang perlu ada bukan sekakadar alatan@ tools yang hebat seperti alat tersebut..tetapi sejauh mana pengesan HATI kita terasa SENSITIF terhadap pemakanan kita. Jika kita masih mengambil langkah membujur lalu, melintang sapu apa saja yang ada di hadapan kita mana mungkin alat ini berfungsi secara efektif.

Alhamdulillah, alatan ini wujud dikala isu HALAL & HARAM menjadi semakin terkesan. Namun sekiranya masih ada dikalangan umat Islam yang masih TIDAK PERNAH BERTANYA ATAU MENGAMBIL BERAT PERSOALAN BERIKUT amat sayang sekali :

Pernahkah anda bertanya :

1) Adakah produk yang anda gunakan untuk menyucikan diri setiap hari termasuk untuk beribadah kepada Allah SWT dihasilkan dari sumber yang halal?

2) Sekiranya ada berita keraguan terhadap sumber bahan mentahnya, anda terus meninggalkan produk tersebut?

3) Adakah makanan yang anda & keluarga anda makan dihasilkan dari sumber yang HALAL?

4) Adakah anda mengambil langkah yang sama di perkara no.2 bagi persoalan pemakanan ini?

Jika kesemua jawapan anda adalah TIDAK..maka anda perlu membuat kalibrasi terhadap HATI kita..ALAT PENGESAN PALING UTAMA.
0 Responses

Post a Comment

welcome